Saturday, April 23, 2011

HAK dan KEBEBASAN bersuara dalam laman sosial...

Helo... HAHAHA ni aku nak bukak cite lain plak... isu nie sebenarnya dh lama dn dulu pun ade isu lain berkaitan isu nie... baru2 nie ade la sorg officemate aku berasa ketidak puasan hati mengenai kerja dan meluahkannya di dalam laman sosial miliknya iaitu FACEBOOK... tp aku takan bagitau la sape kan... giler la nak bagi tau dowh... aku cuma nak bagi opinion aku jer... that's why aku tulis kat dlam nie, sebab kalau publish kat facebook nanti jadi isu pulak kan??? hahahah ( poyos ). hah balik pada cerita tadi nie, mmbr aku tu sebnrnya mula2 kirim satu sms kat 'KEPALA' kitorang... yang aku tak puas hati, ( bkn nak sokong mmber ), bole pulak dia baca msg tu masa dlam meeting... tu satu hal.. pastu ada la isu yang lain2 yang dia tak puas hati... so bila manusia dh mula marah, apa yang akan dilakukan??? haaaaaaaa skang kan moden, so luahkan je lah dlam FACEBOOK untuk dapat maklumbalas serta pandangan yang bole meredakan kemarahan kita... tul tak??? skali banyak sambutan der status die mase tuh... dan ISU terbesar yang nak dibentangkan disini adalah... knape ade org yang SIBUK2 nak print dan bagi benda tu kat orang2 yang tak sepatutnya??? sape terasa tu boleh kirim salam ye... this is my opinion... harap jangan dipertikaikan... bagi aku kan, kalau seseorang tu meluahkan rasa geram dan tidak puas hati mereka kat dalam laman sosial milik mereka, xpayah nak sibuk2 amik tahu... komen sudah... itu baru dikatakan HAK mereka... pastu bila dh jadi macam nie, isu yang sebenarnya kecik, dh mula jadi besar dan direbak kan kepada org lain pulak... mcm yang aku ckap, selalunya artis je yang kena macam nie... tp tak sangka pulak org macm kita ni yang biase2 pon ade org nak amik tau... ha... yang penting, cuma bahasa semasa menulis status tue haruslah bersesuaian dengan budaya kita kan... marah tapi dalam bahasa yang sopan.. BOLEH??? =) fikir2kan lah ye ... peace!!!!

No comments:

Post a Comment