Saturday, April 23, 2011

Kawen, Kawen, Kawen & KAWEN....

Salam 1Malaysia.. haahha government sgt la pulak kan pepetang nie...

Firstly, apa pandangan pada sesiapa yang BELOM berkahwin mengenai perkara diatas??? Or pada sesiapa yang BELOM berkahwin kali ke2, ke3 & ke4??? HAHAHA.. k la saja je pada mereka yang dh kawen, buat la cara dah kawen ye... tp, kalau mampu zahir batin nak tmbah cawangan, sila2kan lah... kan SUNNAH nabi... erm yang aku nak coret kat sini adalah isu KAWEN nie.... pada yang masih bujang trang tang tang cam aku nie kan, ( hahaha stetment tak boleh blah ) mesti banyak kali kene tanya pasal BILA NAK KAWEN??? tp yang kepelikan dan kejelikan aku adalah, bila dh kawen, mesti tanya bila nak ade anak pulak, pastu bila nak tambah anak pulak... pastu ntah BILA2 ape lagi ntah... aku pun dh banyak orang tanya pasal kawen nie... memandangkan aku masih mengekalkan TAKHTA bujang aku, hahaha.. sebenarnya aku mmg nak sgt kawen... tp as usual, aku bgtau aku masih mencari calon yang seswai serta dapat menerima diri aku SEADANYA.... lagipun, aku berasa bertanggungjawab pada diri sendiri dan keluarga yang aku sayangi... hem aku ade 2 adik beradik. abg aku dh kawen, so tggl aku sorg je nak jenguk2 dan tgk2 kan parents aku...  tu pun kalau jodoh aku kat tmpt sendiri masih panjang... kalau aku kena tukar tmpat lain ( kerja ), nasib jugak kan?? lagi satu aku pun baru jer further study. bila kawen nie tanggungjawab akan jadi lebih besar dan berat... so isu2 tersebut diambil pertimbangan sebelum aku betul2 tekad untuk berkahwin dengan wanita pilihan aku SATU HARI NANTI... pada kawan2, pakcik2, makcik2 dan sape2 yang bising nak tgk aku naik pelamin, just doakan je la yang terbaik dan tervavom untuk hidup aku... INSYAALLAH akan sampai juga waktunya nanti...tqvm...

2 comments:

  1. Owh bujang lagi ye ko bro..wawawa..semoga bertemu jodoh yang sesuai..amin

    ReplyDelete
  2. hahaha harus la bujang... mudo laie...

    ReplyDelete