Monday, March 31, 2014

Grouping - Gunakan Sebaiknya

Bismillahhirrahmannirrahim

Assalammualaikum w.b.t

Ok, mengalir pulak kan posting aku tiba2.. Bukan apa, just to share dan mention something je.. Aku hanya manusia. Next, aku rasa semua dari kita mesti ada join kemudahan yang bermacam2 sekarang ni kan? We chat, Whatsapp, Chat On dan lain2 yang berkaitan. Kalau listkan nanti pun membazir masa je. Aku pun ada la involve dalam beberapa group whatsapp yang aku rasakan perlu untuk aku join. Motif aku join untuk kepentingan kerja atau dalam group tu ramai rakan2 yang dikenali contohnya alumni kita yang dah lama tak jumpa. 


-Hiasan Sahaja -


Ok, point nya disini adalah bukan aku nak cakap yang aku ni terlalu baik. Tapi bagi aku, selagi benda itu memberi manfaat pada kita semua, gunakanlah. Tapi gunalah untuk benda2 yang berfaedah dan betul. Rasanya tak perlu untuk mengupload atau share benda2 yang mungkin tidak menyenangkan pada pandangan mahupun seseorang. Kadang2 aku rasakan, benda2 ni semua menunjukkan tahap ketidak matangan pengguna kerana memang aplikasi yang digunakan tersebut mengikut peredaran zaman. Tapi manusia2 yang menggunakannya, jauh ketinggalan dan tidak bertamadun. Agak kasar tapi bagi aku, itu memang perkataan yang sesuai untuk describekan mereka2 itu. Dan untuk aku, tidak mustahil aku akan exit sahaja mana2 group yang aku rasa sangat tidak memberi makna dan aku tidak rasa kerugian disiru. Jadi untuk 'group admin' anda adalah mempunyai kuasa untuk menegur kerana anda yang create group tersebut. Boleh membuat teguran secara berhemah, dan sekiranya tidak diendah pun, tanggungjawab kita telah dilaksana. Orite.. Harap terasa. D.I.C??


No comments:

Post a Comment