Thursday, June 20, 2013

Advise

Bismillahhirrahmannirrahim

Petang ni dah msuk hari ketiga aku kat Mersing, Johor sebab menghadiri kursus anjuran tempat kerja aku laa kan. Sebab apa tak direct je cakap jabatan apa kan senang? Ermm sebenarnya bukan aku tidak bersyukur tapi tak berminat nak up kan nama tempat kerja aku tu kat sini. Yang tahu tu tahu la kan.. Abaikan tu semua sementara waktu. Haaa bulan depan dah nak masuk bulan baru. Bulan baru yang bukan sembarangan kan. Bulan yang kita semua sebagai umat Islam nantikan. Bulan apa lagikan bulan Ramadhan al Mubarak yang mulia laa. Ini pun kebetulan laa ada masa senggang dalam kursus ni jadi aku pun update la apa yang aku buat kat sini. Ok balik semula pada bulan Ramadhan tadi pejam celik pejam celik tak sangka Ramadhan datang jumpa kita balik kan? Aku pun macam yang aku katakan sebelum ini 6 bulan yang mendatang ni akan menjadi bulan yang agak sukar buat aku dengan berbagai perkara dan tugasan pelajaran. Dan untuk itu aku mengharapkan aku cukup kuat dan tenang dengan persediaan fizikal dan terutamanya mental aku untuk hadap benda tu semua. Kadang2, aku rasa diri aku tak mampu nak membendung apa yang aku hadapi sehinggakan orang2 disekeliling aku menjadi mangsa lepasan geram. Rasa bersalah pulak gamaknya lepas aku buat tu kat mereka2 yang disekeliling aku. Tapi itulah dia, kita kena bijak kot tangani sebarang masalah. Kadang2 aku suka membaca status2 rakan FB yang mengajar kebaikan serta nasihat yang baik sebagai satu semangat untuk diri sendiri. Jadi untuk itu aku habiskan laa catatan merapu ni dengan assalammualaikum wbt. =) Tggu next post...

No comments:

Post a Comment