Monday, October 15, 2012

Bekas Pendidik Aku

Salam hey waley2....

Bekas pendidik? Apa la motif aku malam2 ni kan? Bukannya apa. Actually aku memang amat2 merindui semua bekas2 pendidik aku tidak kira sama ada semasa aku berada di bangku sekolah rendah mahupun semasa di sekolah menengah. Bagi aku cikgu2 aku dulu adalah antara sebahagian daripada sejarah manis dan pahit yang telah tercoret dalam diari kehidupan aku. Tidak dinafikan ada diantara mereka yang agak menggerunkan dan mungkin manusia yang paling aku benci pada SUATU KETIKA. Tapi bila dikenang semula, apa yang mereka lakukan hanyalah semata2 untuk mencurah dan memberikan ilmu buat aku. Dan satu fakta yang pasti, semasa sekolah aku tidak pernah bersifat tidak sopan dengan pendidik2 aku. Tapi sekarang masa sudah berubah. Pendidik seperti tidak mempunyai kuasa lagi untuk membantu dan membentuk jati diri anak murid kerana mereka berasa diri lebih 'berilmu'. Hari ini aku gembira sebab walaupun sekadar berhubung melalui WHASSUP MESSENGER, salah seorang guru yang masih tidak terputus hubungan tetap setia melayan aku seperti dahulu. Aku memang amat menghormati beliau sebagai guru aku dulu. Dan bagi aku beliau memang seorang yang baik kerana sentiasa mendoakan kejayaan aku. TERIMA KASIH pada CIKGU SAADIAH kerana sentiasa memberi kata semangat buat aku. Dan jika berkesempatan aku akan menjejaki lagi bekas2 pendidik aku untuk mengucapkan terima kasih. Sebagai tanda hormat aku pada mereka aku doakan semoga CIKGU SAADIAH, CIKGU SAMSIAH, CIKGU SUHAIDA, CIKGU KAMALUL, CIKGU SAIFUL, CIKGU AHMAD FUAD, CIKGU HASBULLAH, CIKGU HASLIDA, CIKGU SAMSUDDIN, CIKGU AZMAN & yang pernah mengajar aku agar diberikan kesihatan yang baik, ditempatkan bersama orang2 beriman kelak dan bahagia bersama keluarga. Till we will meet again ONE DAY... =)

No comments:

Post a Comment