Monday, October 15, 2012

Hidup aku & nombor


Permulaan hari Isnin yang agak memeningkan kepala


Pagi2 yang hening dah mengadap NOMBOR

Salam dan selamat pagi pada semua. Hari ni hari Isnin. Ramai yang mempunyai anggapan bila hari isnin, MALASNYA nak buat dan datang kerja. Kira isnin memang MONDAY FEVER bagi kebanyakan kita. Termasuklah aku dulu. Tapi sekarang isnin ni aku anggap hari yang best laa. Sebab apa? Isnin ni laa permulaan hari dan bermakna permulaan rezeki. Itulah antara ceramah atau nasihat baru yang aku dengar. Bila kita asyik fikir isnin ni hari malas, memang ya jugak kita sentiasa akan terus malas nak melakukan semua hal. Berbalik pada benda2 diatas ni, ni lah dia. Lepas 3 hari je xdatang kerja minggu lepas sebab ambil exam, pagi ni terpaksa menjadi 'pegawai kewangan' dikala otak aku masih beku di pagi hari. Ni lah realitinya. Bidang kewangan ni pun bukan bidang aku sebenarnya. Tapi laporan bahagian aku perlu jugak dikemskini setiap minggu. Nak tak nak, kenalah harung. SYMP katanya......

No comments:

Post a Comment