Saturday, October 20, 2012

Kuda a.k.a Horse

Bismmillahirrahmannirahim

Tajuk entri pun dah macam pelik ye? Ok lah bukan ada apa pun. Cuma nak kongsi pengalaman aku yang pertama kali naik kuda. Kalau tidak kerana aku mengikuti program anjuran Jabatan aku, memang entah bila lah aku akan merasa pengalaman naik kuda. Walaupun aku cuba hanya untuk beberapa minit, tapi pengalaman itu memang best tak terkata. Mula-mula aku tidak berapa berani untuk cuba kerana takut terjatuh. Tetapi bila melihat rakan-rakan mencuba, aku pun memberanikan diri. Akan tetapi perasaan bimbang memang tidak dapat dijelaskan lah kerana kuda tersebut berjalan tidak sekata. Goyangan semasa kuda tersebut berjalan pun sudah boleh membuatkan kita terjatuh. Jadi aku memang meletakkan setinggi penghormatan lah kepada semua penunggang kuda yang profesional. Lagi penting jika penunggang tersebut menunggang sambil bermain polo...



Satu nasihat yang telah diberi semasa aku menaiki kuda tersebut adalah jika kita menunggangnya posisi kita hendaklah berada dalam keadaan tegak. Ia juga adalah supaya tidak memberi kesan pada tulang belakang. Insyaallah kalau ada peluang lain aku akan mencuba menunggangnya lagi. Dalam hidup kena harus mencuba betul tak??? .. =)

No comments:

Post a Comment